HTML

A templom egere

Takarékos receptek diákoknak, kispénzűeknek, hónap végén fillérekből élőknek... kaják 1000 Ft alatt. Nem a gasztronómia csúcsa, de jobb, mint a kenyér és a víz. Mert a templom egerének is ennie kell valamit.

Friss topikok

  • halaloszto: jaa, hogy nalatok a szetfozes az az amikor puha! igy mar ertem. mifelenk szetfozes az amikor szetm... (2014.02.23. 08:41) Csirkés-gombás tészta
  • RabiMiki: Jó! (2014.02.20. 21:06) A Minden Várakozást Felülmúló Nasi
  • motoroskonyhaja: @PHAT: Én csak az okoska kommentelőnek szántam egy kis olvasnivalót. Sokan gondolják azt, hogy a b... (2014.01.29. 12:53) Recept ráérős reggelekre
  • Fazakas László: Tudom, hogy a Bürger az inkább moldáv, mint román, de ha az Auchanba valami román disztributoron k... (2014.01.23. 16:35) A rettegett padlizsánkrém
  • Blas3nik: Édesanyám is gyakran csinált ilyet, batyuskrumplinak hívja. Amúgy kukorica, zöldborsó mindig kerül... (2014.01.17. 20:25) Batyuban sült zöldségek

Kajasznobok, francia séfek, Gordon Ramsay: klikk a kis ikszre a jobb felső sarokban.

2013.12.05. 10:05 PHAT

Főétel és desszert két főre

Címkék: csirke édesség leveles tészta felvágós

Tejszínes-brokkolis csirkés hamis pite és diós-lekváros kifli

Hirtelen ötlettől vezérelve lett végül némi nasi az egytál mellé. Persze a dolog megkövetel némi otthoni maradékot is, de ezt majd mindjárt kifejtem.

A húsos pite alapját Nigellától loptam. Zseniális. Csinálsz bármilyen húsos (ha vega vagy, akkor zöldséges) ragut, szétosztod kisebb hőálló tálakba, lefeded őket leveles tésztával és megsütöd. A tészta egyben köretként is szolgál majd, és lehet úgy tunkolni a szaftba, mint a kenyeret. Persze a recept így egy tésztanyújtásnyival több macera, de a végeredmény fényévekkel menőbb, nem igaz? És ha valakinek ilyet főzöl, nyugodtan lehet Zsákbamacskának is nevezni, hiszen csak akkor derül ki, mi van valójában a tálban, amikor lebontja a pasid/csajod a tésztaburkot.

Hozzávalók:
40 dkg csirkemell
20-30 dkg brokkoli
2 dl főzőtejszín
1 csomag (1/2 kg) fagyasztott leveles tészta
só, bors, fokhagyma, koriander

Elkészítés: a csirkét felkockáztam, egy kis vajon megpirítottam. Fűszereztem sóval, borssal, némi korianderrel és megszórtam fokhagyma granulátummal (pont elfogyott a friss :S). Hozzáöntöttem a tejszínt, összeforraltam és beleforgattam a (kiolvasztott) brokkolit. Ezzel már csak összemelegítettem kicsit és félretettem.

A leveles tésztát lisztezett felületen vékonyra nyújtottam, fogtam a hőálló edényemet, rányomtam, hogy lássam, mekkorának kell lennie és még kábé egy centit ráhagyva kivágtam a köröket. Nekem két kis, 15 centi átmérőjű edényem van, ezekbe a ragut szétosztottam, és rájuk borítottam a tésztát - kicsit túl kell lógnia, hogy a szélein le lehessen nyomkodni. Ha nem akar tapadni, vizezd be az edény szélét. És most végre nem felejtettem el megszúrkálni a tésztát, hogy a gőzök itt távozzanak, és ne a széle emelkedjen fel. Nagyjából 30 perc kell neki 180 fokos sütőben, amíg a tészta szép pirosra sül.

Igen ám, de a leveles tészta jó negyede megmaradt. Gondolkoztam, tegyek-e még egy rétegnyi burkolatot az edényekre, aztán beugrott a nemrég készített minikifli (azt a receptet is megosztom hamarosan).

Hozzávalók:
Maradék (kb. 10-15 dkg) leveles tészta
2 evőkanál lekvár
2-3 evőkanál darált dió

Szóval fogtam a maradék tésztát, gombócot formáltam belőle, és kinyújtottam nagyjából egy közepes méretű pizzának megfelelő kört. Megkentem házi szilvalekvárral, megszórtam maradék cukrozott darált dióval, majd fogtam egy kést és felvágtam 8 részre, mint a pizzát szoktuk. Kívülről befelé haladva feltekertem a kis cikkelyeket, és sütőpapírral borított tepsibe pakoltam őket. 30-40 perc alatt kész is lettek 180 fokon sütve. Ha neked nincs otthon dió, akkor csinálhatod simán lekvárosnak, ha az sincs, lehet akár kakaós is. Ja, és ha nagyon édesszájú vagy, szórd meg a tetejét porcukorral.

Ennyibe került:
Csirkemell: 440 Ft.-
Brokkoli: 200 Ft.-
Leveles tészta: 189 Ft.-
Tejszín: 159 Ft.-
Összesen: 988

Így egyben is nagyon guszta, hát még ha kibontod!

IMG_1499.JPG

IMG_1503.JPG

És íme a kis kiflik, összesen 8 darab lett a maradék tésztából:

IMG_1512.JPG

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atemplomegere.blog.hu/api/trackback/id/tr905676270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tippan67 2013.12.06. 11:33:57

Ez nagyon guszta :)
Csak két dolog, ha nincs fokhagyma, akkor inkább kihagyom, a granulátum, hát, engem és a családomat is zavarja az íze.
És a főző"tejszín", van amelyik nyomokban tartalmaz tejszínt. Miért nem jó a rendes?

ekat 2013.12.06. 14:02:23

Jól néz ki!
A főzőtejszínt én sem értettem soha, más országokban nincs is olyan...? (Igaz, műtej meg műcsokoládé sem.)

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.12.06. 14:12:09

@tippan67: @ekat: jó a rendes tejszín is, persze, sőt :) Én most éppen ezt kaptam olcsón, így egyrészt belefértem a blog adta keretbe, másrészt ha valaki csak ezt tudja megvenni vagy ez van otthon, ezzel is finom lesz - mondhatom úgy, hogy kipróbáltam :)
süti beállítások módosítása