HTML

A templom egere

Takarékos receptek diákoknak, kispénzűeknek, hónap végén fillérekből élőknek... kaják 1000 Ft alatt. Nem a gasztronómia csúcsa, de jobb, mint a kenyér és a víz. Mert a templom egerének is ennie kell valamit.

Friss topikok

  • halaloszto: jaa, hogy nalatok a szetfozes az az amikor puha! igy mar ertem. mifelenk szetfozes az amikor szetm... (2014.02.23. 08:41) Csirkés-gombás tészta
  • RabiMiki: Jó! (2014.02.20. 21:06) A Minden Várakozást Felülmúló Nasi
  • motoroskonyhaja: @PHAT: Én csak az okoska kommentelőnek szántam egy kis olvasnivalót. Sokan gondolják azt, hogy a b... (2014.01.29. 12:53) Recept ráérős reggelekre
  • Fazakas László: Tudom, hogy a Bürger az inkább moldáv, mint román, de ha az Auchanba valami román disztributoron k... (2014.01.23. 16:35) A rettegett padlizsánkrém
  • Blas3nik: Édesanyám is gyakran csinált ilyet, batyuskrumplinak hívja. Amúgy kukorica, zöldborsó mindig kerül... (2014.01.17. 20:25) Batyuban sült zöldségek

Kajasznobok, francia séfek, Gordon Ramsay: klikk a kis ikszre a jobb felső sarokban.

2013.11.26. 10:54 PHAT

Palócleves, az Isten!

Címkék: leves hús zöldbab szénhidrátmentes

Ez a világ legjobb levese (értsd: a kedvencem). Ha megcsinálom, szó szerint addig járok rá, míg el nem fogy, képes vagyok degeszre enni magam belőle, mert hiába nem vagyok már éhes, akkor is kívánom. Pedig amúgy nem vagyok túlzottan oda a levesekért... Gyakorlatiasan nézve az is jó benne, hogy nagyon tartalmas, így általában második fogásnak elég a palacsinta. Vagy valami hasonló.

Hozzávalók (3-4 főre):
50 deka sertéscomb
1 üveg zöldbab
1 nagy fej hagyma
2 közepes krumpli
1 doboz tejföl (200 ml)
1 evőkanál liszt
só, bors, fűszerpaprika, őrölt kömény

Elkészítés: pörköltalapot csinálok. Az apróra vágott hagymát megpárolom, rádobom a felkockázott húst. Egy kicsit megpirítom, öntök alá kb. 1 deci vizet és hozzáadom a fűszereket: 1 kávéskanál só és őrölt bors, 2 kk őrölt kömény és kábé 1 evőkanál fűszerpaprika - ez utóbbinál én csípős és csemege keverékét használom, de ha te nem vagy híve a csípős ételeknek, akkor használj csak simán csemegét. Jól megkeverem, hozzáadom a felkockázott burgonyát, és felöntöm annyi vízzel, hogy duplán ellepje. Ha ezzel megvagyok, kisebbre veszem a lángot, lefedem a fazekat, és magára hagyhatom nagyjából 45 percre.

Ha ez letelt, visszanézek rá, hogy mennyire főtt meg a hús. Akkor jó, ha már majdnem teljesen puha, lehet, hogy kell neki egy óra is, húsfüggő. Ekkor hozzáöntöm az üveges zöldbabot, levével együtt, és felöntöm nagyjából 1/2 liter vízzel. Ilyenkor megkóstolom és ha kell, még utánapótolom a fűszereket. Egyet forralok rajta, közben összekeverem a lisztet a tejföllel, egy evőkanálnyi leveslével és ezt is hozzáöntöm. Felforralom, és ha minden megpuhult benne, akkor készen van. Én egy 2.5 literes fazékba szoktam készíteni, az majdnem tele lesz a végén.

Ennyibe került:
sertéscomb: 566 Ft.
zöldbab: 249 Ft.
hagyma: 28 Ft.
krumpli: 80 Ft.
tejföl (200 ml): 75 Ft.
Összesen: 998 Ft.

Na, ez épphogy belefér a keretbe. Örülök, hogy ki tudom rakni :) 
Én szoktam amúgy még egy doboz tejfölt venni, és teszek a már tányérba porciózott adagra is. Így még gusztább, ha egyáltalán lehet ezt fokozni:

IMG_1396.JPG

IMG_1403.JPG

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atemplomegere.blog.hu/api/trackback/id/tr905649771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2013.11.26. 18:04:29

A tejfölt NEM ml-re mérik!

Két ugyanakkorának, például két dl-esnek LÁTSZÓ űrtartalmú pohárba elképesztő különbséggel kerülhet két különböző gyártónál a tejföl. Nem árt nagyon odafigyelni, pláne, ha az ember templom egere üzemmódban főz :)

"Két decis" tejfölről itt nem írnak, de hasonló trükkökről igen:

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/zsugorodik_a_tejfol_a_csoki_kevesebbet_kapunk_a_penzunkert/2341247/

Merlot 2013.11.26. 18:46:19

Nem is szeretem a dl-es tejfölöket. Ma már csakis vödrös tejfölt veszek. :))

mildi 2013.11.26. 19:51:29

dobjál még bele egy két babérlevelet! :)

Alotharian 2013.11.26. 20:56:04

Az üveges zöldbab gáz. Ha nincs friss, akkor is inkább fagyasztott.

Egyébként elbír egy szál sárgarépát is.
A babérlevéllel egyetértek.

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.11.26. 21:07:41

@mildi: oké, legközelebb rakok bele :)

@Alotharian: nekem anyukám azt mondta még nagyon régen, hogy palóclevesbe nem rakunk répát :) De persze ha akarsz, tegyél bele, szerintem ez is olyan lehet, mint a gulyás meg a lecsó, ki-ki másképp csinálja. Zöldbab ügyben meg nem értek egyet, de nem is muszáj :)

halaloszto 2013.11.26. 22:01:29

@PHAT: az uveges zoldbabnak durvan sajat mellekize van. illatrol megmondom egy etelrol ha uveges babbol keszult. fagyasztott sem dragabb, es eg es fold a kulonbseg.

Vajk

Mistral1011 2013.11.26. 23:04:38

@halaloszto: Akkor Budget-es fagyasztottat ne vegyél :-( Annál bármilyen konzerv is csak jobb lehet... Két vétel után nem kap harmadik esélyt nálam, lehet bármilyen occó'

halaloszto 2013.11.26. 23:07:20

@Mistral1011: Megbeszeltuk. A lidl-os az egyik az szerintem tokjo.

Vajk

tippan67 2013.12.06. 14:35:19

Nekem is az egyik kedvencem. Én speciel kaprot is teszek bele.
Igazán kispénzűeknek meg ajánlom parizer kockával a hús helyett. Azzal is finom, tudom :)
süti beállítások módosítása