HTML

A templom egere

Takarékos receptek diákoknak, kispénzűeknek, hónap végén fillérekből élőknek... kaják 1000 Ft alatt. Nem a gasztronómia csúcsa, de jobb, mint a kenyér és a víz. Mert a templom egerének is ennie kell valamit.

Friss topikok

  • halaloszto: jaa, hogy nalatok a szetfozes az az amikor puha! igy mar ertem. mifelenk szetfozes az amikor szetm... (2014.02.23. 08:41) Csirkés-gombás tészta
  • RabiMiki: Jó! (2014.02.20. 21:06) A Minden Várakozást Felülmúló Nasi
  • motoroskonyhaja: @PHAT: Én csak az okoska kommentelőnek szántam egy kis olvasnivalót. Sokan gondolják azt, hogy a b... (2014.01.29. 12:53) Recept ráérős reggelekre
  • Fazakas László: Tudom, hogy a Bürger az inkább moldáv, mint román, de ha az Auchanba valami román disztributoron k... (2014.01.23. 16:35) A rettegett padlizsánkrém
  • Blas3nik: Édesanyám is gyakran csinált ilyet, batyuskrumplinak hívja. Amúgy kukorica, zöldborsó mindig kerül... (2014.01.17. 20:25) Batyuban sült zöldségek

Kajasznobok, francia séfek, Gordon Ramsay: klikk a kis ikszre a jobb felső sarokban.

2014.01.19. 18:09 PHAT

A rettegett padlizsánkrém

Címkék: vega könnyű padlizsán

A padlizsánkrém az egyik olyan étel, ami rengeteg vitát szokott kiváltani, hogyan kell elkészíteni, mit kell beletenni, ez az eredeti, a fenét, az az eredeti, satöbbi. Azt gondolom, mindenkinek megvan a bevált módszere, szükségtelen ezen vitatkozni, de persze ezzel nem azt mondom, hogy ne próbáld ki más receptjét. Az enyémet leginkább azoknak írom le, akik még sosem mertek hozzáfogni - sokáig én is így voltam vele. Pedig tök könnyű megcsinálni és ráadásul annyira finom, hogy utána nagyon nehéz lemondani róla :)

A padlizsánkrém élharcosai azt mondják, hogy csakiséskizárólag nyílt lángon, faszénen, esetleg gázrózsán vagy vaslapon szabad sütni. Na most, nekem erre nincs lehetőségem, ezért nem is kísérleteztem vele jó darabig. Aztán olvastam, hogy bátran be lehet tenni a sütőbe is és ott megsütni. Itt kezdődött az én padlizsánkrém-szerelmem.

Hozzávalók (fájdalmasan kevés lesz belőle):
- 1 közepes padlizsán
- 1-2 gerezd fokhagyma
- 2-3 evőkanál majonéz
Só, bors, olaj (kb. 1 evőkanályni), és kenyér persze, amivel majd megeszed :)

Elkészítés: bemelegíten a sütőt 180 fokra, fogom a padlizsánt és egy villával körbe-körbe jól megszurkálom, azért, hogy a sütőben ne durranjon szét. Rácsra teszem és nagyjából egy órát sütöm, félidőben átfordítom. Akkor jó, ha a héja olyan ráncos és töppedt, mint a nagyi arca és könnyen be lehet nyomni a fenekénél is (mármint nem a nagyi fenekénél, érted). Kiveszem, a zöld csúcsát levágom, még melegen meghámozom, ha jól megsült, szinte egyben lejön a héja. A vágódeszkán a kés lapjával mosogató felett átnyomkodom kicsit, mert azt mondják, ha a leve benne marad, attól lehet keserű a krém. Bár erről is megoszlanak a vélemények. Eztán felkarikázom és beledobálom a robotgépbe. Ráteszem a többi hozzávalót, sózom, bőségesen megborsozom és simára turmixolom. Ha van otthon egy kis maradék joghurt vagy tejföl, azt is szoktam hozzátenni, de ez tényleg ízlés kérdése. Ennyi az egész, gyakorlatilag azonnal fogyasztható, de ha kibírod, egy pár órát, esetleg egy éjszakát hagyj neki a hűtőben, akkor még finomabb lesz, ahogy az ízek összeérnek. Pirítóson mennyei, de ha igazán le akarod nyűgözni a vendégeidet, süss hozzá lapos pizzakenyeret. Jól zárható dobozban amúgy eláll pár napig a hűtőben, nem tudom pontosan meddig, még sosem romlott rám :D

Nagyon sokat olvasgattam a fakés-fémkés kérdésről, sokan kitartóan fa pártiak, mások azt mondják, hogy a modern konyhai eszközök nem befolyásolják a padlizsán színét/ízét. Én az utóbbit tapasztaltam, vagyishogy nem tapasztaltam semmilyen minőségromlást azért, mert fém késsel pucolom és fém késes robotgépben aprítom. Elvileg a vas az, ami nem érhet hozzá, de a rozsdamentessel semmi gond nincsen. Szóval ne izgulj emiatt.

És még valami: ha éppen szezonja van és olcsó, érdemes bevásárolni a padlizsánból, nagyobb adagokat sütni, mert sütés, pucolás után egy zacskóban a fagyasztóba is elteheted, jó pár hónapig eláll. Ha kiveszed és kiengeded, csak aprítani és ízesíteni kell. Ezt is kipróbáltam, bár nem mondom, hogy túl sokáig ült a jégen :)

Ennyibe került:
- Padlizsán: 279 Ft. (darabja ennyi most a Lidl-ben)
- Fokhagyma: kb. 40 Ft.
- Majonéz: kb. 50 Ft.
- Kenyér (fehér, szeletelt): 169 Ft.
Összesen: 538 Ft.

Általában csak simán, pirítóssal szoktam enni, de most van itthon egy kis paradicsom, azzal - ha lehet - még finomabb:

IMG_1794.JPG

IMG_1795.JPG

66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atemplomegere.blog.hu/api/trackback/id/tr845770601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hintalo 2014.01.19. 20:24:32

Tök jó, de a füst íz nélkül nem az igazi. Ezért mondják azt, amit mondanak. Egy őszi grillezésnél fel kell pakolni 8-10 kilót a rácsra, utána bekeveretlenül lefagyasztani.

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2014.01.19. 20:34:51

@hintalo: jaja, biztos igazad van, egyszer tuti kipróbálom úgy is :)

RÖVIDLÁTÓ 2014.01.19. 21:59:02

Csütörtöktől akciós lesz a füst az ALDI-ban.
( a háziasszony is olcsóbb lesz)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.01.19. 22:01:11

a heja meg is eghet akar attol meg belul a tartalma az okes

mi meg szoktuk mindegyiket kostolni, mert elofordul hogy az egyik padlizsan az keseru, es azt ki kell dobni nem belekeverni a tobbibe

parazson meg ugy is lehet hogy bealufoliazni es ugy bele a parazsba igaz az nem a kis kerttel es grillezovel rendelkezok privilegiuma hanem annak akinek jo nagy menyisegu amugy is elegetendo faja van :)
de vaslap is okes

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.19. 23:30:40

A nagyim vaslapon a gázsütőn sütötte, fakéssel aprította, turmixgép nem volt ;). Fokhagymát és majonézt nem, tett viszont bele egészen apróra vágott hagymát, kis olajat és pici ecetet vagy citromlevet. Forró citromos teával nagyon ott van. Hú, de megkívántam!

Fazakas László 2014.01.20. 04:34:22

@Hátrányos helyzetű kaviár:
Valóban otthon gázon, egy vaslapon is szépen meg lehet sütni, bár eléggé büdös lesz tőle a lakás.
Olyasmit, hogy fokhagymát kell beletenni, hát még nem hallottam. Persze ki lehet próbálni, mert minden bizonnyal nagyon érdekes íze lesz vele/tőle, ámde a valóban eredetibe inkább vöröshagymát tesznek (legalábbis Erdély-szerte ez a bevált módi).
És aztán sok olajat.
A fakés már divatjamúlt, mivel lehet hozzá venni kimondottan kést plexiből, ám a rozsdamentes késsel is eléggé jól elvan (csak a vaskésre volt annyira elszineződés-érzékeny, de arra aztán nagyon).
Amikor a már megsült (megégett), meghámozott és a kés élével "megkalapált" gyümölcsöket kezdjük kikeverni, egy fej reszelt vöröshagymát és bő csipetnyi sót kell beletenni, majd jöhet az olaj. Egy kevéskével elkeverjük.
Ha felvette, újabb adagocska olaj ... de ezt elég sokáig el lehet játszani.
Akkorra lesz teljesen tökéletes a massza, ha szépen "kifehéredik" s már nem vesz be több olajat.
A majonézzel való ízesítés eléggé megszokott és bevett dolog, bár én személy szerint nem szeretem.
Viszont kinn a szabad ég alatt, a valóban faszénparázson sütötteknek teljesen más ízük lesz, mint a csak vaslapon ... és gázon.

Olyan ez pont, mint a halászlé. Azt is lehet csinálni bográcsban - vagy simán csak fazékban.
de nem mindegy az íze ...

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 08:33:44

@PHAT: De még mennyire! :) Olyan ez is, mint a lecsó, ahány ház ...

@Fazakas László: Hát az igaz, hogy ezt nyitott ablaknál kell kivitelezni, miközben az összes többi ajtó zárva van. Mint, amikor lángost sütsz, bár korántsem terheli meg annyira a légkört ;). És valóban, ez az Erdély-szerte elterjedt változat a hagymával, ecettel/citromlével, olajjal.

lüke 2014.01.20. 08:44:55

majomméz?
na ne, s fokhagyma se kell bele
só bors és hagyma
ecet elrontja(szegények konyhája), citrom fehéríti és ízesíti
az erdélyi:
nyers hagymával
-a franciás :
poréval
/jobb, ha a hagymát megfonnyasztod/
- a németes:
prézli, yoghurt
késsel valóban sötétebb lesz,a gyors turmixolás nem árt
a legegyszerübben:
sütöpapiron sütöben sütve, igy könnyü lehúzni a héját

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 09:06:32

@lüke: Nem rontja el az ecet, hidd el, minden az arányokon múlik. Egy 4 személyes adagba olyan kávéskanálnyi mennyiség elegendő, persze nem a koncentrátumból. Khm, különben voltak idők, amikor a citrom csodaszáma ment, és az is a pult alól ;).

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2014.01.20. 09:21:54

@Fazakas László: @lüke: fura amit írtok a fokhagymáról, azt hittem, ez teljesen elterjedt. Próbáljátok ki egyszer ;) remekül illik a padlizsánhoz.

lorien · http://lorien.blog.hu 2014.01.20. 09:40:31

Nem a hogyan, hanem a mikor a kérdés. Januárban padlizsán???

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 09:42:49

@PHAT: Ez a mediterrán padlizsánkrém, mármint a fokhagymás. Bár abban a paradicsomot is belekeverik, turmixolják a krémbe. Ja, és persze, olívaolajjal, de úgy nem illene bele már a blog profiljába ;).
Én a "klasszikus erdélyit" szeretem leginkább, de ez ízlés kérdése, mint a lecsónál, rizzsel vagy rizs nélkül? ;)

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2014.01.20. 10:16:27

@lorien: a kérdés jogos :) de szép volt és az íze is teljesen jó lett.
@Hátrányos helyzetű kaviár: á, oké, ezt nem tudtam :) Na, legközelebb paradicsomot is rakok bele.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 10:20:23

@PHAT: Hát, ha szereted a paradicsomos cuccokat, jó lesz az :). Ja, a paradicsomot, hámozottan, vagy a konzervet, turmixolás előtt futtasd meg az olíván.

randomuser1 2014.01.20. 10:43:15

bolgár konzerv, az a legtutibb, csak kinyitod, és ehető, semmiféle házi nem veszi fel vele a versenyt ízben :)

Szelid sunmalac 2014.01.20. 11:16:16

Valoban. Mi is gazon sutjuk. Szanaszet frocsog es budos is, viszont mi tudjuk mi kovetkezik, ezert ha erre a szagra kelek, akkor mar tudom hogy jo nap kezdodik. Semmi fokhagyma (pedig en amugy imadom!), csak voroshagyma. Eset sem kell bele. So, bors, olaj, amennyit felvesz. Viszont baromi sokat kell kavargatni.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 12:04:12

@Emmanuel Goldstein: Errefelé a törököt kapni, az is nagyon tuti, mert gyakorlatilag csak maga a natúr padlizsánkrém, némi olajjal elkeverve, és picit ízesítve. Így aztán lehet turbózni, hagymával, fokhagymával, fűszerekkel, majonézzel, paradicsommal, kinek mi jön be...

@Szelid sunmalac: Ecet vagy citromlé csak akkor kell bele, ha savanykásabbra akarod.

randomuser1 2014.01.20. 12:07:30

@Hátrányos helyzetű kaviár: a bolgár az más, paradicsommal, meg talán paprikával keverik mert pirosas a színe meg jó fűszeres.. bárhogy próbálom csinálni, sose lesz olyan.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 12:12:05

@Emmanuel Goldstein: Ja, az már az ajvár, nem a sima padlizsánkrém. Azt is lehet kapni, itt jellemzően törököt, és k..a finom bír lenni, pláne sült húsok mellé. :)

randomuser1 2014.01.20. 12:16:46

@Hátrányos helyzetű kaviár: nem, tuti padlizsánkrém, a neve is az.. idehaza is lehet kapni az árbátban, de drága, inkább megcsináltatom az asszonnyal a sima erdélyi verziót.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 12:24:44

@Emmanuel Goldstein: Persze, padlizsán a fő alapanyag, de a paprikás-paradicsomos padlizsánkrém az ajvár. Elsősorban padlizsán, kb. fele annyi paprika (piros húsú), a szerb recept meg is áll ennél. De vannak paradicsomos változatok is, ahol a paradicsom aránya kb. fele a paprikáénak. Bár ez nem szentírás.
Zakuszkát nem készíttetsz?

randomuser1 2014.01.20. 13:10:23

@Hátrányos helyzetű kaviár: de, és abból is van padlizsános verzió

lüke 2014.01.20. 13:15:02

@Hátrányos helyzetű kaviár:
az ecet a szegények citrompótlója
az osztrákok ecettel oltják a paprikát, hogy ne legyen keserü,ha megégne
-minden lecsó, paprikás krumpli receptben ez áll!-
az ecet nem egy minöségi alapalapanyag
de.wikipedia.org/wiki/Essig

randomuser1 2014.01.20. 13:15:33

juteszembe, padlizsán helyett főzőtökből is lehet ilyen krémet csinálni, az is finom, bár sokkal lágyabb íze van.

randomuser1 2014.01.20. 13:25:56

@lüke: az mit jelent, h nem minőségi?

sonne.hu 2014.01.20. 14:16:50

én erre esküszöm, talán még a fentinél is egyszerűbb recept: www.foodnetwork.com/recipes/ina-garten/roasted-eggplant-spread-recipe/index.html

még finnyás vendégek is megnyalták a 10 ujjukat. ja, és nincs benne majonéz, még egészségesebb! a paradicsomkrémet is ki szoktam hagyni, tiszta friss zöldség az egész! yummie.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 14:44:16

@Emmanuel Goldstein: És milyen finom! :)

@lüke: Khm, mint említettem, voltak olyan idők, hogy citromot, pult alól is nehezen lehetett kapni, nem pénz kérdése volt. Ha nem emlékszel rájuk, akkor örülj neki.
Az meg, hogy az ecet a szegények valamilyen "pótlója" lenne, hm, hát finoman szólva is hülyeség. Bár kifejthetnéd ezt a gourmet-séfeknek, akik sokféleképpen használják a különböző eceteket, nemcsak salátákban.

Fazakas László 2014.01.20. 14:47:28

@Hátrányos helyzetű kaviár:

Hát azért naaa! - Ecettel, citrommal?
- az rém szar lehet.
Én úgy még sehol se ettem, se Magyarországon sem Erdélyben - pedig arrafelé elég sokat jártam. Lehet, hogy az oláhok tesznek bele, de normális székely az egy se. (Csak a majonézt, ha szeretik)
De én egyszer vettem a boltban (G-Roby) valami bolgár üveges konzervben - na az aztán ecetes volt - és persze ritka szar!
De akkor úgy voltam vele, ha már megvettem, hát megesszük, de olyat aztán SOHA TÖBBÉ!
Feltételeztük azt, hogy csak a konzerválási eljárásuk miatt rontják el ecettel.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 14:51:29

@Fazakas László: Itt szeretném megjegyezni, hogy Erdély nemcsak abból a két székelyföldi megyéből áll, amit a turisták ismernek. Köszönöm :). Igen, ecettel, a savanykásabb ízért, de mint írtam már, az arányok nagyon fontosak, egy 4 emberes adagba bőven elég egy kis kávéskanálnyi, nem koncentrátum ecet. Ha nem szereted savanykásan (nem savanyúan!), akkor elhagyható.

Fazakas László 2014.01.20. 14:57:05

@Hátrányos helyzetű kaviár:

és akkor citrom helyett elbaszták az ecettel? Nekem elég sok rokonom lakik odaát, ettem is majd mindegyiknél, de ecettel még egyik sem csinálta. Szójaolajjal már annál inkább, mert napraforgó és más flancosabb olajakat akkoriban nemigen lehetett kapni.
Az a szója is, ami a boltban volt - vagy egy vashordóban - s onnan szivattyúzták ki a vevőnek a jegyre járó havi 1 litert,
vagy sörösüvegben volt, mint az ecet.
Az egyik kollégám egyszer kinn járt egy buszos túrán, oszt bementek az első alimentara-ba, s mindjárt vett is 2 üveg "sört".
Aztán mikor itta volna meg, HOPPÁ! - hát akkor jött rá, hogy az "étolaj".
Mondtam is neki, - szerencséd volt, hogy nem az ecetet (oțet) vetted.
Az ottaniak már jól tudták, hogy a kék kupakos az ecet, az arany kupakos az olaj, az ezüstkupakos meg a sör. Mert a címkékkel az üvegekről Ceausescu idejében rém rendesen de spóroltak ...

randomuser1 2014.01.20. 14:57:31

@Fazakas László: ezek az oláhok ritka beteg emberek, még a muzsdéjt is citrommal csinálják :)

Fazakas László 2014.01.20. 15:01:34

@Emmanuel Goldstein:
Ha egy csomó mindenféle zöldség-szart is beleraksz, akkor a végére már nem padlizsánkrém (vinete)lesz belőle, hanem givecs, tocana de legume, és hasonló oláh kaják.
Vagy egy az egyben a nagyon fincsi zakuszka.

Fazakas László 2014.01.20. 15:04:30

@Hátrányos helyzetű kaviár:
Én Sosem turista-ként szoktam Erdélybe kimenni, hanem rokonokhoz ... de azok sehol se basszák el ecettel.
Legalábbis a mi családunkban NEM!

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 15:07:56

@Fazakas László: Szegény nagyim már meghalt, így nem tudom a szemére vetni, hogy gyerekkoromban elbaszta a vinettét ecettel ...
sőt, még a krumplifőzeléket is. Tudod, ahány ház ...
Ha étolajat vett csak úgy, minden élelmiszerjegy nélkül, akkor a te kollégád a '70-es évek elején járhatott arrafelé.

Fazakas László 2014.01.20. 15:07:57

@Emmanuel Goldstein:
Muzsdéjt citrommal?
Tényleg rém betegek ezek az oláhok!
Abba nem is kell semmiféle savanyítószer. Csak a fokhagyma és olaj - no meg némi borvíz.
Aztán jöhetnek sorban a roston sült pisztrángok - amint Vármezőn, a pisztrángosnál, ahol eleve azzal is szolgálják fel.
S hozzá a jó csíki sört .... Uff! Én beszéltem.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 15:10:02

@Fazakas László: Oké. Akkor ti nem savanykásan készítitek, de ez az "elbassza" kifejezés pöppet durva. Minek kell ez? Normális hangnemben nem megy?

Fazakas László 2014.01.20. 15:12:28

@Hátrányos helyzetű kaviár:
Biztosan. Ezt nem tudom.
Csak azt, hogy én biza tavaly is voltam. És szinte minden évben ... kivéve, amikor egyser-egyszer horvátba megyünk.

Viszont ezek a rém beteg oláhok egész jól csinálják a pacallevest (ciorba de burta).
Én szeretem még azt is. Abba viszont citromsót szoktak tenni, direkt lehet ilyen néven kapni - kék-sárga tasakban. Nem citromsav - hanem citromsó. Nem tudom, vegyileg mi lehet, de érdekesen savanya ...

Lehetséges, hogy nátrium-citrát?

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 15:12:38

@Fazakas László: Te, figyelj, nem kell ez ide, az oláhozás meg a betegezés. Van olyan partiumi magyar térség, ahol a muzsdéjba joghurtot vagy sanat is tesznek, és akkor? Azért, mert a csíki rokonaid nem így készítik, más még nem beteg.

Fazakas László 2014.01.20. 15:14:01

@Hátrányos helyzetű kaviár:

Nekem Csikban nincsen (és sose volt) rokonom, legalábbis még nem tudok róla ...

Fazakas László 2014.01.20. 15:15:56

Amúgy a "beteg oláhozást" egyáltalán nem én kezdtem - én csak átvettem tőle a cizellált szóvirágot.
Azzal itt Emmanuel Goldstein ékesszólalt meg ...

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.20. 15:16:32

@Fazakas László: Nem, mert nem elcseszi vagy elbassza, hanem másképp készíti, ami lehet neked szokatlan, de miért lenne az rossz?
Ok, akkor a székely rokonaid...

randomuser1 2014.01.20. 15:20:52

@Fazakas László: a vizes, az snassz, én is citrommal csinálom mióta eccer a tengeren ellestem a jónépektől :)

randomuser1 2014.01.20. 15:26:08

amúgy ezek mind általános balkáni receptek, ahány ország, meg tájegység, annyi verzió, azon vitatkozni melyik jobb, melyik rosszabb, elég értelmetlen dolog....

Fazakas László 2014.01.20. 15:29:09

@Emmanuel Goldstein:
Milyen vizes?
A padlizsánkrémbe sose kell víz! Csak étolaj ...
Miről beszélsz hát ember?
Még hogy a vizes az snassz?
Vagy talán a muzsdéjra gondoltál?
Abba bizony borvíz kell. (Bodoki, Borszéki, vagy Biborteni.)

De a mitite se mindig snassz ám, pedig abba se kell víz, ám azért az ősrománok tesznek bele egy kis ízesített csontleves-lét néha.
(Mert olvastam itt már arról, ahogyan ragozták is azt is, hogy pl. pirospaprika is kell bele, no meg citromlé.
Én elég gyakran csinálok, de egyiket se teszem bele.)
Persze a bolti miccs az valahogyan mégis finomabb ...
Kár, hogy annyira titkos a receptje.

randomuser1 2014.01.20. 15:37:25

@Fazakas László: a bodoki nem jó, mióta műanyagflakonyba adják :)

randomuser1 2014.01.20. 15:46:17

ja, igen,a muzsdéjra mondom, csak félrement, bármennyire is liberális vagyok a különböző receptekkel kapcsolatban, a padlizsánba semmiféleképp nem kell víz.

Fazakas László 2014.01.20. 16:42:14

@Emmanuel Goldstein:
Már szinte mindegyik abban van.
A Borszéki is, a Hargita Gyöngye is, a Tusnádi is, és stb.
És nem 1 lej 5 bani mostanság az ára a literes, valóban üveg üvegnek .... illetve - az a lej - már nem ez a lej.
Legutóbb pl. 2,13-ért vettem a Hargita Gyöngyét a Real-ban. (Jó, jó, az 2 literes)

randomuser1 2014.01.20. 17:36:47

@Fazakas László: ennyiért már inkább csikisört vennék :)

Fazakas László 2014.01.20. 17:58:05

@Emmanuel Goldstein:

Én is úgy voltam vele.
(Csak a gyereknek vettem Hargita Gyöngyét)
Magamnak meg Ciuc - minden mennyiségben.
És érdekesség - jobb mint a magyar, annyira agyonajnározott Aranyászok vagy Dreher sörök - de ráadásul még olcsóbb is!
Nekem 14,25 RON-ba volt a hatos dobozos pack.
De vettem azért - hogy legyen - néhány palack Ulsus-t is, ami szintén jó sör, de az literes! (3,75 RON) és egy Timisoreana csomagot, ott a 8 darabos CSAK 15,47-be fájt.

randomuser1 2014.01.20. 18:14:50

@Fazakas László: van még fekete ursus, az is elég jó, bár nem világos sör...
régen jó volt az ászok meg a dréher is, de kb egy évtizede vállalhatatlan, tul.képp nem ismerek iható hazai sört az üveges soproni 1895-ön kívűl. már nagyüzemit, házi meg kisüzemi sörfőzdék egész más téma.

Fazakas László 2014.01.20. 18:51:51

@Emmanuel Goldstein:
Ááá, itthon már csak a Pécsi Szalon sör megy el, mert egyrészt olcsó másrészt még iható világos-sör kategória.
A többi mind drága.
de a múltkoriban vettem a kedvenc boltomban 2 doboz Pécsi Radler fahéjas-szilvás barna sört, no az nagyon elment nálam - és persze az ára is, mert kerek 99 forintért adták. Ezért is a kedvenc boltom az, mert általában minden féláron van. Sajnos legtöbbször csak a készlet erejéig - s mondanom sem kell, ilyen olcsóért "vitték, mint a cukrot". Hisz annyiért akár a bolondnak is megérte.
Mellesleg - én a sörrel úgy vagyok - amelyik nincs legalább 4,6%-os, az nálam már nem sör, hanem csupán üvegmosó ... így aztán a legtöbb gyümölcs ízesítésű "sör" is az.
És akkor nagyon felháborító módon a 2%-os sörtartalommal majdnem drágábban adják el, mint egy jó sört! HARAMIÁK! ... RABLÓÓÓK!

lüke 2014.01.20. 22:07:18

@Hátrányos helyzetű kaviár:
sajnos emlékszem, 56-ban láttam elöször

a sima ecetsav baktériumok által termelt
ételecete) nem tartják semmire
@Emmanuel Goldstein: ld. fenn ecetsavas bakt., nem minöségi
a belinkelt ecetfajtákat tanulmányozzátok
sajna magyarul nincs

randomuser1 2014.01.21. 09:05:26

@lüke: németül nem tok, az angol mintha nem említene semmi különösebbet ezzel kapcsolatban, ecetsav baci termeli, akár természetes akár mseterségesen előállított ecetről beszélünk.
azt nem értem, milyen értékmérő h minőségi? ha egyszer van jótékony hatása,csökkenti a koleszterint, teltségérzetet okoz, fertőtlenít, akkor mi a baj vele? nem ezt iszom, nem a napi táplálkozási rutin alapja, általában kis mennyiséget használ az ember belőle, azt is higítva..
@Fazakas László: már románban is terjed ez a radler betegség :)

randomuser1 2014.01.21. 16:11:07

@lüke: a kedvenc belgyógyászos történetem a neegyélvajategyélmargarintmargarinnal...ő, izé, ne egyél margarint SE.
a másik a tojás, de azt legalább néha rehabilitálja az orvostársadalom :)

Fazakas László 2014.01.21. 16:33:21

@Emmanuel Goldstein:

Jaaa, meg hogy igyá sok tejet,. ... aztán meg hogy ne igyá, mer pfújj.
Az ember már ki se ismeri magát ezen a sok hülyeségen. Mint most a legújabb baromság az EU-ból - szerintük a füstölt kolbász rákkeltő. Nahát!
Akkor Magyarország egy az egyben a rákok hazája. Már csak ezt nem írták hozzá - folyami, tengeri - tarisznyarák, anorák, - vagy más egyéb ...

randomuser1 2014.01.21. 16:41:05

@Fazakas László: monnyuk rákban, meg szév- érrendszeri betegségekben pont egész jók vagyunk :)

lüke 2014.01.22. 13:55:27

@Fazakas László:
minden füstölt-égett, a telített zsirsav is- cucc karcinogén
pl Indiában is
carcin.oxfordjournals.org/content/10/4/733.abstract

Fazakas László 2014.01.22. 16:34:09

Nekem mondod vegyésznek hogy H2O?
Én ezeken már rég túl vagyok.

De ha a margarin mindenütt meg van engedve, (mint hidrogénezett növényi olaj - magyarul szintetikus vajpótló, amire nem tolonganak még a hangyák sem) mert a margarin - lobby a nagyvilágban elég erős dolog,
vagy a cukrot mindenütt helyettesítő aszpartám és K-acetil-szulfám meg van engedve (a mindenféle üdítőkben és kólákban), bár erősen mérgező - de mégis édes,
nos akkor nekem nagyon nem sokat fáj a fejem (de a hasam se) egy kis jól bekajált füstölt kolbász miatt ...

Fazakas László 2014.01.22. 16:44:48

@Emmanuel Goldstein:
Nem tudom, mert kinn nem néztem sose, ám itt az Auchanban már láttam párszor az 1 literes Bürger sörben - citromosat!
Azaz Radlert.

Valójában jó lenne, de elég DRÁGA - azaz - nálam egyáltalán NEM ÉRI MEG!
Mert - minek fizessek én egy sörös dobozba kiszerelt, valamilyen üdítővel összekevert (és nagyjából 2 % sörtartalmú) akármiért annyit, mintha igazi sört vettem volna meg?
A citromosat meg aztán nem is tudom ki kezdte el, de nagy ötlet.
Mi a haverokkal régen (jó németesen) az általában édeskés ízű búzasöröket ittuk így - citromlére ráspriccelten.
Úgy valójában elment, mert a sör az sör volt (pl. az osztrák Ilzer), s a citromlé az igazi citromból volt facsarva. Tehát abban a sör valós ereje megmaradt.
De ezeknél a kotyvalékoknál - sörárban adják, aztán alig van benne sör!

randomuser1 2014.01.23. 11:44:41

@Fazakas László: monnyuk én csak flakonyosból csak bucegit, de a bürger azért is vicces, mert a hazájában szinte sehol nem árulják... és nem véletlen :)

Fazakas László 2014.01.23. 16:35:43

Tudom, hogy a Bürger az inkább moldáv, mint román, de ha az Auchanba valami román disztributoron keresztül érkezik - és úgy is hírdetik, hogy román - akkor én úgy veszem - román sör.
Most ha történelmi és politikai síkon a románok a moldávokért annyira oda-vissza vannak, hogy ingyen kettős állampolgárságot és útlevelet adtak nekik (bár ez ellen a hivatalos moldáv kormány igen hevesen tiltakozott nem egyszer), akkor én is úgy könyvelem el, hogy román.
Ha a románok a moldávokat románnak titulálják, akkor a sörön már ki sem tudok akadni.
Végeredményében pedig jó sör, ha nincsen nála jobb és olcsóbb, egészen simán csúszik a miccs-hez!
süti beállítások módosítása