HTML

A templom egere

Takarékos receptek diákoknak, kispénzűeknek, hónap végén fillérekből élőknek... kaják 1000 Ft alatt. Nem a gasztronómia csúcsa, de jobb, mint a kenyér és a víz. Mert a templom egerének is ennie kell valamit.

Friss topikok

  • halaloszto: jaa, hogy nalatok a szetfozes az az amikor puha! igy mar ertem. mifelenk szetfozes az amikor szetm... (2014.02.23. 08:41) Csirkés-gombás tészta
  • RabiMiki: Jó! (2014.02.20. 21:06) A Minden Várakozást Felülmúló Nasi
  • motoroskonyhaja: @PHAT: Én csak az okoska kommentelőnek szántam egy kis olvasnivalót. Sokan gondolják azt, hogy a b... (2014.01.29. 12:53) Recept ráérős reggelekre
  • Fazakas László: Tudom, hogy a Bürger az inkább moldáv, mint román, de ha az Auchanba valami román disztributoron k... (2014.01.23. 16:35) A rettegett padlizsánkrém
  • Blas3nik: Édesanyám is gyakran csinált ilyet, batyuskrumplinak hívja. Amúgy kukorica, zöldborsó mindig kerül... (2014.01.17. 20:25) Batyuban sült zöldségek

Kajasznobok, francia séfek, Gordon Ramsay: klikk a kis ikszre a jobb felső sarokban.

2013.11.27. 19:25 PHAT

Májas táska

Címkék: könnyű gyors leveles tészta kenőmájas

Az egyik legjobb dolog a templom egereinek, ami boltban kapható, az a fagyasztott leveles tészta. Rengeteg minden készíthető belőle, egy időben direkt kísérleteztem vele, sütöttem sósat és édeset, aprót és nagyot is. Nagyon szeretem, mert olcsó, finom, egyszerű vele dolgozni és gyorsan kaja lesz belőle, azzal az illúzióval, mintha olyan hű, de sokat melóztam volna. Pedig még egy gyerek is elboldogulna vele.

Ezt a verziót azért próbáltam ki, mert imádom a nagy pékséglácnál kapható májas táskát, és igaz, hogy nem olyan drága, de kíváncsi voltam, hogy milyen lenne, ha itthon megcsinálnám.

Hozzávalók (6 db. lesz belőle):
1/2 kg. fagyasztott leveles tészta
20 dkg kenőmájas
1 kisebb fej hagyma
só, bors, ízlés szerint majoranna

Elkészítés: a hagymát apróra vágom, megpárolom, mehet rá a májas, összekeverem, fűszerezem, félrerakom. A kiolvasztott tésztát lisztezett felületen vékonyra nyújtom és 6 négyzetre vágom. Fogom a négyzetet, még kicsit nyújtok rajta ha kell, hogy egyenlő vastagságú legyen. Az egyik csücskénél fogva szembe fordítom magammal, a közepén eloszlatok egy evőkanálnyi tölteléket, a szélét belül megnedvesítem, félbe hajtom és jó alaposan összenyomkodom. Ha kész mind a hat, mehetnek a sütőpapírral borított tepsibe, az pedig a 180 fokra előmelegített sütőbe. Fél óra alatt szép pirosra sül. Nekem volt még egy kis szezámmagom itthon, abból szórtam a tetejére.

Ennyibe került:
Leveles tészta 189 Ft.
Kenőmájas: 258
Hagyma: 20
Összesen: 467 Ft.

Nem lettek túl szépek, mert kinyíltak, de egye fene (mármint én :). Ezért kell jó alaposan összenyomkodni a széleket! 

IMG_1427.JPG

IMG_1431.JPG

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atemplomegere.blog.hu/api/trackback/id/tr625657589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blas3nik 2013.11.28. 07:46:55

Ha van egy felesleges tojássárgájád, azzal meg lehet kenni a tészta széleit, akkor kevésbé szakad szét sütés közben (ha nincs, akkor esetleg vízzel megpróbálhatod jobban összetapasztani)
+ Ha a tetejét megszurkálod pár helyen egy fogpiszkálóval/villával, hogy a gőz ott jöjjön ki, az is elég lehet ahhoz, hogy egyben maradjon :)

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.11.28. 12:10:41

@Blas3nik: jaja, vízzel kentem körbe a széleket, a szurkálás viszont elmaradt, majd legközelebb :) Köszi!
süti beállítások módosítása