HTML

A templom egere

Takarékos receptek diákoknak, kispénzűeknek, hónap végén fillérekből élőknek... kaják 1000 Ft alatt. Nem a gasztronómia csúcsa, de jobb, mint a kenyér és a víz. Mert a templom egerének is ennie kell valamit.

Friss topikok

  • halaloszto: jaa, hogy nalatok a szetfozes az az amikor puha! igy mar ertem. mifelenk szetfozes az amikor szetm... (2014.02.23. 08:41) Csirkés-gombás tészta
  • RabiMiki: Jó! (2014.02.20. 21:06) A Minden Várakozást Felülmúló Nasi
  • motoroskonyhaja: @PHAT: Én csak az okoska kommentelőnek szántam egy kis olvasnivalót. Sokan gondolják azt, hogy a b... (2014.01.29. 12:53) Recept ráérős reggelekre
  • Fazakas László: Tudom, hogy a Bürger az inkább moldáv, mint román, de ha az Auchanba valami román disztributoron k... (2014.01.23. 16:35) A rettegett padlizsánkrém
  • Blas3nik: Édesanyám is gyakran csinált ilyet, batyuskrumplinak hívja. Amúgy kukorica, zöldborsó mindig kerül... (2014.01.17. 20:25) Batyuban sült zöldségek

Kajasznobok, francia séfek, Gordon Ramsay: klikk a kis ikszre a jobb felső sarokban.

2013.11.16. 21:00 PHAT

Tiramisu - takarékos változat

Címkék: könnyű édesség gyors tiramisu

Itt az ideje, hogy együnk végre egy kis édességet :)

Ezt a receptet nagyjából 20 éve kaptuk a család egyik barátjától. Akkor még ugye híre-hamva sem volt itthon a mascarponénak... És bevallom, én azóta is így csinálom a tiramisut. Rengeteg, ennél sokkal rosszabbat ettem már étteremben, szóval hidd el, nagyon finom lesz így is. Hogy mit próbálok itt eladni neked? Azt, hogy a mascarponét helyettesítsd natúr vajkrémmel. Tudom, szörnyen hangzik, de a végeredménytől le fogsz döbbenni.

A recept szerinti eredeti mennyiség megtölt egy közepes tepsit, ha vendégeket vársz, vagy van otthon 1-2 gyerek, akkor ezt javaslom elkészíteni, amúgy én harmadolni szoktam a hozzávalókat, így kb. 4 adagnyi jön ki, vagyis mondjuk, hogy két főre való, és mindjárt belefér a blog adta keretbe :)

Hozzávalók
3 doboz natúr vajkrém (75 dkg)
6 tojás sárgája                                                                       
2 csomag vaníliás cukor
3-4 evőkanál porcukor
1/2 mokkáskanál őrölt fahéj
2 cl rum, vagy aroma
2 deci habtejszín
1/2 kg babapiskóta
2-3 evőkanál keserű kakaópor
10 dkg mazsola
6-8 adag kávé

-És a harmada:
1 doboz vajkrém
2 tojás sárgája
1 csomag van.cuk.
1 kiskanál rumaroma
2 ek. porcukor
késhegyni fahéj
1 dl. habtejszín
100 gramm babapiskóta
5 dkg mazsola
kb. 1 evőkanál kakaópor
kb. 3 adag kávé

A mazsolát áztasd be forró vízbe kb. 5 percre, majd öntsd le róla a vizet és locsold meg egy kiskanálnyi rumaromával. Főzz le kb. 3 adag erős kávét, ezt öntsd egy laposabb edénybe, és mártogasd meg benne a babapiskótát. Vigyázz, hogy ne essenek szét! Fektesd őket szép sorban az edény aljába. Nekem van egy 21x21 centis jénai tálam, abba szoktam csinálni - ezt csak azért írom, hogy tudd, nagyjából mekkora edénybe dolgozz. De ki is adagolhatod, kehelybe például. Ha kész vagy a piskótával, szórd rá a mazsolát. 

A krémhez a tojások sárgáját keverd világos habosra a porcukorral, add hozzá a fahéjat, a vaníliás cukrot és a felvert tejszínt. Ezt a masszát a vajkrémmel keverd homogénre. Most kóstold meg, és fogd vissza magad :) Öntsd egyenletesen a piskóta tetejére. Ha a nagyobb adagot csinálod meg, és lapos peremű tepsibe dolgozol, akkor alufóliából csinálj körbe egy peremet.

Ez elkészült, tedd be a hűtőbe 2 órára, fogyasztás előtt szórd meg a tetejét a kakaóporral vagy a kávéval.

Ez ennyiből jött ki:
- Mazsola: 69 Ft.
- Babapiskóta: 110 Ft.
- Tejszín: 73 Ft.
- Vajkrém: 287 Ft. (ez csak 200 grammos volt)
- Tojás: 60 Ft.
- Vaníliás cukor: 19 Ft.
- Rumaroma: 75 Ft.
- Kakaópor: 175 Ft.
Összesen: 868 Ft.

Szerencsés esetben ezek közül azért pár dolog van otthon, pl. tojás, van.cuk., kakaópor, aroma, sőt, ki tudja, talán egy doboz vajkrém is árválkodik a hűtőben. És persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy pár dolognak csak a felét használtam el a megvett mennyiségből (piskóta, tejszín, mazsola), itt fele árakat számoltam, de ezeket majd felhasználom máshoz és majd ahhoz hozzáadom a másik felét :)

Ja, és hogy néz ki? Tök ugyanúgy, mint a drágább változat. Kár, hogy az ízét nem tudom megmutatni.

IMG_1280.JPG

IMG_1284.JPG

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atemplomegere.blog.hu/api/trackback/id/tr865637930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.11.16. 21:18:26

tegyél hozzá még 200at, és akkor igazi mascarponéból tudod készíteni.

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.11.16. 21:24:44

@Parmezanidész: inkább 300 az a 200, és úgy már nem jön ki egy ezresből, ami a blogon szabály :)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.11.16. 21:39:37

Aki képes vajjal helyettesíteni a mascarponét, az sok más aljasságra is képes. :(

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.11.16. 21:44:02

@álfirkász: egy kajasznobhoz van szerencsém? :) Ne ítélkezz, míg nem kóstoltad!

tiduj 2013.11.16. 21:54:58

Én csináltam mascarponeval és vajkrêmmel is. Elenyészô a külônbség ízben, a vajas viszont pénztárca kímélô, fôleg nagyobb adagnál. Nálunk nem maradt belôle, a két nagy fiam veszekedett a tányér kinyalásán...

Jack Bauer 2013.11.16. 22:38:29

Anno egy közértben nem kaptunk Mascarpone-t (elfogyott), de azt mondta az eladó, hogy próbáljuk ki a Dráva sajtkrémet. Kipróbáltuk. Sokkal jobb, karakteresebb lett a Tiramisu! Utána még évekig abból csináltuk, és nem a pénz miatt. Egyszerűen jobban ízlett. (Azóta nem tudom van-e még egyáltalán Dráva sajtkrém, mert már évek óta nem csináltunk Tiramisut.)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.11.16. 23:19:49

@PHAT: azt nem mondanám, de tiramisuban nem ismerem a tréfát. ;)

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.11.16. 23:58:24

@álfirkász: oké, megértem :) Ettem már olyat is, de én így is imádom. És ha választanom kell a vajkrém és a mascarpone között, inkább csinálok dupla adag vajkrémeset ;)

@Jack Bauer: kíváncsivá tettél, meg fogom nézni, lehet-e még kapni.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.11.17. 01:09:48

@PHAT: nekem az tűnt fel, hogy minél nagyobb mennyiségben készül, annál kevésbé lesz jó.
Ha kb hat adagot gyártunk, még finom. Ha a dupláját, akkor már nem annyira.

VOGAben 2013.11.17. 06:54:41

Pár éve azt gondoltam, hogy ez már végképp kiment a divatból. Erre most, hogy kicsit többet tévéztem, láttam vagy négyféle verziót. Nem mondom a múltkor kaptam mascarponés, diós, répatortát, na az ízlett. De ezt a tiramisu lázat sohasem értettem. Na meg az is igaz, hogy süteményt negyedévente falok csak... :)

ekat 2013.11.17. 10:42:26

A vajkrémről mint helyettesítőről nem tudok véleményt mondani, de fahéj? Tejszínhab? Mazsola? Kávé(íz) meg sehol? Ez annyira tiramisu, mint amennyire a Don Pepe kerek melegszendvicse pizza. Étteremben azonnal reklamálnék, mivel pl. mind a fahéjat, mind a mazsolát utálom, és nem is tudnám kitalálni, hogy aljasul beleteszik őket valami kulimászba, amit aztán tiramisunak neveznek.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.11.17. 11:28:20

@ekat: don pepét nem bántani! ;)
Régen egész jó volt amit pizzaként árultak.
Persze, ha csak három-négy éve ismered őket, akkor nemsszóltam.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.11.17. 11:30:09

@ekat: egyébként igazad van, ennyire nem is néztem meg a receptet.

Mária 2013.11.17. 12:07:31

Azért nem szeretem ezt a blogot, mert mindegyik posztját muszáj elmenteni :D

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.11.17. 12:40:13

@ekat: ömm, nem értelek: "Főzz le kb. 3 adag erős kávét, ezt öntsd egy laposabb edénybe, és mártogasd meg benne a babapiskótát." ez a süti alapja. Ha több kávét szeretnél, igyál mellé ;)

@Mária: :D aztán ha el is készítesz valamit, írd meg, hogy ízlett.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.11.17. 12:56:24

@PHAT: hiányzik a hozzávalók listájából. A mazsola meg emberi(es)ség elleni bűntett ;)

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.11.17. 13:03:17

@álfirkász: ó, tényleg, mindjárt pótolom, köszi! A mazsolát meg nem muszáj belerakni :) Ha utálnám, én úgy csinálnám meg, hogy a kávéba tenném a rumot és a mazsolát kihagynám.

ekat 2013.11.17. 13:15:24

@PHAT: A hozzávalókból hiányzott, csak azt néztem. Amúgy félre ne értsd, lehet nagyon finom, meg minden, csak nem tiramisu! Ha mazsolás t.-nak hívod, akkor már oké, akkor tudja az ember, hogy ez más.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.11.17. 13:23:54

@PHAT: páromnak említem a vajkrémet, mire a reakció: "Fúúúúj" :)
(mondjuk van alapja, mert egy időben vajkrémmel tettek tönkre a cukrászdákban rengeteg sütit, amit ma már a vajkrémnél is szörnyűbb műanyagokkal töltenek meg :( )

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.11.17. 13:31:53

@ekat: tiramisu-wannabe :)

@álfirkász: tudom, mire gondol, én is utálom a tömény vajkrémes süteményeket. Ez a krém nem olyan :)
süti beállítások módosítása