HTML

A templom egere

Takarékos receptek diákoknak, kispénzűeknek, hónap végén fillérekből élőknek... kaják 1000 Ft alatt. Nem a gasztronómia csúcsa, de jobb, mint a kenyér és a víz. Mert a templom egerének is ennie kell valamit.

Friss topikok

  • halaloszto: jaa, hogy nalatok a szetfozes az az amikor puha! igy mar ertem. mifelenk szetfozes az amikor szetm... (2014.02.23. 08:41) Csirkés-gombás tészta
  • RabiMiki: Jó! (2014.02.20. 21:06) A Minden Várakozást Felülmúló Nasi
  • motoroskonyhaja: @PHAT: Én csak az okoska kommentelőnek szántam egy kis olvasnivalót. Sokan gondolják azt, hogy a b... (2014.01.29. 12:53) Recept ráérős reggelekre
  • Fazakas László: Tudom, hogy a Bürger az inkább moldáv, mint román, de ha az Auchanba valami román disztributoron k... (2014.01.23. 16:35) A rettegett padlizsánkrém
  • Blas3nik: Édesanyám is gyakran csinált ilyet, batyuskrumplinak hívja. Amúgy kukorica, zöldborsó mindig kerül... (2014.01.17. 20:25) Batyuban sült zöldségek

Kajasznobok, francia séfek, Gordon Ramsay: klikk a kis ikszre a jobb felső sarokban.

2013.12.01. 14:00 PHAT

Csirkecomb zöldségekkel sütve

Címkék: csirke könnyű szénhidrátmentes vegyes zöldség

Ez a világ egyik legegyszerűbb kajája, és amilyen könnyű megcsinálni, annyira finom. Mindössze három hozzávalóból áll, de a pasik sem fognak rá panaszkodni, mert van benne hús, ugye :) Ez recept amúgy tipikus esete az "ami épp van otthon, azzal kezdjünk valamit"-nek - legalábbis így indult, aztán annyira bejött, hogy rendszeresen terítéken van. Én általában csirke felsőcombból szoktam csinálni, de igazából ez tökmindegy, lehet alsó is, vagy egész. Amit éppen kapsz olcsón, én egészet vettem legutóbb. 

Hozzávalók (2 főre):
1/2 kg csirkecomb
1 zacskó fagyasztott zöldségkeverék: karfiol, brokkoli, répa
kb. 3 evőkanál Sült csirke fűszerkeverék (nem só! fűszerkeverék)

Így szoktam megcsinálni: a fűszert beleöntöm egy (mély)tányérba, ebben a keverékben jó alaposan megforgatom a combokat, hogy mindenhova jusson belőle. Fogok egy nagyobb, peremes sütőtálat vagy jénait, és a befűszerezett combokat szépen bepakolom az aljára, bőrével felfelé. Melléöntöm a kiolvasztott zöldségeket, elrendezem úgy, hogy a csirkét ne takarják le teljesen, és a maradék fűszerrel megszórom a zöldségeket. Úgy lesz finom, ha bőven jut rájuk ;) Nagyjából egy óra alatt készre sül 180 fokon, akkor jó, ha a csont mellé beszúrok egy kést és tiszta lé jön belőle.

Ne tartson vissza a zöldköret, mert a hússal meg a fűszerrel együtt sütve átlép valami másik, magasabb dimenzióba a cucc. Mondom ezt úgy, hogy én amúgy nem vagyok oda a párolt zöldségért. Ha pedig kevésnek találod köretnek, főzz hozzá egy adag rizst. Ja igen, és ugye mondanom sem kell, hogy ennek a kajának a lelke a fűszer. Elég sokfélét lehet kapni, ebből nem érdemes olcsót venni, és lehet kísérletezni is, melyikkel a legfinomabb. De akár te is keverhetsz otthon sajátot.

Ennyiből jön ki:
Csirkecomb: 399 Ft.
Zöldségkeverék: 279 Ft.
Fűszerkeverék: kb. 250 Ft.
Összesen: kb. 928 Ft.

cs.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atemplomegere.blog.hu/api/trackback/id/tr145649855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FunTom8 2013.12.03. 15:48:55

Szia! Valamennyi ideig letakarod, és csak a végén pirítasz rá, vagy végig kitakarva (nem ég meg?)? Légkeveréses sütőben 180 fok? Köszönöm

PHAT · http://atemplomegere.blog.hu/ 2013.12.03. 19:32:18

@FunTom8: szia, nem, én nem szoktam letakarni, és sima sütőm van. De érdemes úgy csinálni, ahogy te szoktad sütni a csirkét, mert tényleg sok függ a sütőtől.
süti beállítások módosítása